Hong Kong

Onze dagen in Hong Kong bestonden uit shopping, shopping, shopping and good food 🙂

Met de MTR zijn we snel in hartje stad en met de Star Ferry varen we zo naar de overkant. We hebben een prachtig uitzicht vanaf the Peak en eten zalig bij de BLT, echt een aanrader! De lichtshow valt door het slechte weer helaas in het water.

De volgende dag struinen we de lokale markten af op jacht naar leuke koopjes en vandaag was het opnieuw shoppen nadat we eerst lekker van het zwembad hadden genoten.

Inmiddels staan we al weer op het International AirPort in Hong Kong voor onze terugvlucht. Wat is het omgevlogen, en wat hebben we toch veel meegemaakt. Tot snel allemaal!

Bye bye Sydney

Onze tweede dag in Sydney zijn we begonnen met een guided tour door het Opera House. Erg interessant en vooral een heel imposant gebouw om te bezoeken. Daarna hebben we de ferry gepakt, deze keer de brug onderdoor naar Darling Harbour waar Rinske zich heerlijk heeft vermaakt in de speeltuin.

‘s Avonds bewonderen we nog een prachtige Aboriginal lichtshow op het Opera House. Dan pakken we helemaal verkleumd de trein terug naar het hotel. Morgen vliegen we naar Hong Kong… bye bye Sydney, Australia.

✅ Sydney | Opera House & Manly Beach

Rinske wilde graag opnieuw een bezoek brengen aan het Opera House en daar nu ook een hapje gaan eten. En aan dit verzoek hebben we vandaag voldaan ✅ incl. uitzicht op de prachtige Harbour Bridge èn het Opera House.

Dan nemen we de beroemde ferry naar Manly Beach. We lopen zo van de werf via de gezellige winkelstraat naar het strand en de boulevard waar we getrakteerd worden op een prachtig strand met een flinke portie koude wind.

We wachten tot de zon goed onder is en nemen rond half zeven de ferry terug. Het uitzicht op de stad is fenomenaal! Heerlijke eerste dag in Sydney.

Cairns

De afgelopen twee nachten brachten we door op de camping in Cairns. Deze ochtend bestaat naast het gebruikelijke ontbijtje deze keer ook uit: tassen inpakken, camper poetsen van binnen en buiten en nog een laatste bezoek aan de stad. Rinske wilde graag nog naar het Aquarium, en daar hebben we genoten!

Op de middag hebben we de camper ingeleverd en de taxi naar het vliegveld gepakt. Hier hebben we ons nog even vermaakt met Uno-kaarten voordat we onze bagage konden droppen. Onze roadtrip zit er op, Sydney here we come!

Kuranda Rainforest

Wij hebben vanochtend de Skyrail naar Kuranda genomen. Vanuit deze kabelbaan heb je een super uitzicht op het regenwoud. Met onze Diamond upgrade had onze gondel een glazen bodem. Stiekem toch wel een beetje spannend.

Het dorpje zelf is erg toeristisch en vol met alternatieve marktkoopwaar. We hebben er leuk rondgelopen en lekkere crêpes gegeten. Terug gaan we met het treintje via het oude spoor door maar liefs 15 met de hand gegraven tunnels.

Morgen al weer onze laatste dag in onze campervan. ‘s Avonds vliegen wij terug naar Sydney voor nog een stedentrip.

Palm Cove | Kayakken

Wij zijn vanochtend in het donker vertrokken uit Port Douglas, want om 7 uur vertrekt onze zee-kayak-tour vanuit Palm Cove, en dat is zeker 45 min rijden.

Precies op tijd melden wij ons op de Esplanade en krijgen we de nodige spullen. Dan is het tijd de oceaan te bedwingen. Er staat een pittige wind met flinke golfslag. Rinske en Robbert delen de kayak, Martine zit met ‘local’ Ron in een bootje.

We peddelen eerst een half uur flink tegen de wind in om het onszelf daarna weer makkelijker te maken wind mee en langs de mangrove bossen. Op het eiland voor de kust houden we een korte break en maakt Rinske haar ‘eigen koraal’ van allerlei prachtige schelpen en gestorven koraal. Het strand ligt er vol mee.

Dan is het nog een flink stuk peddelen terug naar de kust. Rinske peddelt best aardig mee, maar Robbert heeft behoorlijk wat werk moeten verzetten om de groep bij te houden.

Naar mate we dichter bij de kust komen begint er ook weer een behoorlijke golf te komen. Deze proberen we dan ook te ‘surfen’ met de kayak, maar Martine houdt het daarbij niet droog en krijgt de onderkant van de kayak te zien 😉

Port Douglas | Crocodile hunting

Wij zijn vandaag op de charmante Lady Douglas gaan varen op de rivier landinwaarts. Robbert en Rinske wilden nog graag krokodillen zien, en dat is gelukt! Maar liefs drie stuks, van groot tot klein. Ze lagen aan de rand van de mangrove bossen in de schaduw hun temperatuur te reguleren.

En ondertussen bij het zwembad op de camping…

✅ Great Barrier Reef | Snorkelen

Wij zijn vandaag met de grote en snelle boot Calypso naar het Great Barrier Reef geweest. Na 1,5 uur varen zijn we bij onze eerste spot van in totaal drie die we bezoeken.

De dames gaan snorkelen en Robbert maakt twee duiken. Veel diversiteit aan koraal en vissen. De dames zien ook nog een kleine rifhaai en Robbert een whitetip reef shark. Prachtig om het Great Barrier Reef zo te mogen bewonderen. Check van de Bucket list Australia!

On the way to Port Douglas

Op Saunders Beach (4 aug) met uitzicht op zee ons ontbijtje gehad. Robbert is nog even naar de inlet gelopen om te kijken of hij nog krokodillen kon spotten, maar helaas voor hem en gelukkig voor ons, geen gezien.

We lunchen op een leuke plek aan de kust in Cardwell. Ook hier wordt flink gewaarschuwd voor crocodilles.

Wij overnachten in Cairns en bezoeken daar de gezellige Esplanade.

De volgende ochtend rijden we de mooie Cook Highway naar Port Douglas. We komen hele mooie uitzichten tegen. Ps de foto rechtsonder is nog van Hinchinbrook Island op de weg naar Cairns gister.

De rest van de dag hebben we lekker bij het zwembad gelegen en door het chique dorp Port Douglas gewandeld. We sluiten de avond af met Fish & Chips.

Townsville

Vanochtend zijn wij wakker geworden onder de rook van de Sugar Cane fabriek in Giru. We gaan snel op pad nadat we ontdekken onder een boom te staan waar groene dikke mieren uit vallen, die flink kunnen steken… ahhhh

We rijden vandaag naar Townsville en bezoeken daar het Reef HQ. Hier hebben ze een groots aquarium met levend koraal, allerlei vissen, haaien, krabben en heel bijzonder een Turtle Hospital waar we een kijkje mochten nemen.

We vermaken ons binnen goed op het heetst van de dag, temperaturen lopen hier ook al richting de 30 graden. Daarna zoeken we de verkoeling op op The Strand. Hier heeft Rinske heel veel waterpret van de heerlijke waterspeeltuin. De zee ingaan wordt steeds zeldzamer nu we meer in krokodillen gebied zijn gekomen.

Aan het einde van de middag rijden we naar Castle Hill. De stad is compleet om deze berg heen gebouwd. Bijzonder om te zien en een prachtig uitzicht. De nacht brengen we door op Saunders Beach.

Bowen

Na nog een laatste bezoek aan de havenshops laten we het gezellige Airlie Beach achter ons en vervolgen de A1, Pacific Highway naar het noorden.

Onderweg passeren wij het stadje Bowen, bekend om zijn mega (lelijke/kitscherige) mango. Het mango-ijs viel daarentegen wel in de smaak.

We rijden Flagstaff Hill omhoog en hebben er een mooi uitzicht op de vuurtoren op een eilandje vlak voor de kust. We bezoeken ook, volgens de boekjes, een van Australie haar mooiste stranden: Horseshoebay. Het waaide heel hard, dus zijn het water niet in geweest, want je had hier blijkbaar leuk kunnen snorkelen. Wel zijn we naar de scenic look-out geklommen. Dit pittige klimmetje levert een prachtig uitzicht op de baai op.

Airlie Beach Lagoon

Wij hebben de afgelopen dagen doorgebracht in het gezellige Airlie Beach. Vanuit hier zijn we maandags vertrokken om een schitterende zeiltocht rond de Whitsunday Islands te maken.

De dagen in Airlie brengen wij door aan de prachtige Lagoon waar we ons uitstekend vermaken.